Oblečení, boty a doplňky pro turistiku, běh, lyžování, rybaření, lov nebo golf, to vše může nabídnout americká značka Columbia. Za úspěchem Columbie stojí silná žena, jejíž perfekcionismus se odráží ve výrobcích dodnes. Uhádnete, podle čeho dostala značka svůj název? Město ani stát to není. Přečtěte si, jaký citát inspiruje zaměstnance firmy nebo kdy vznikla zahřívací technologie Omni-Heat™.
Příběh Columbie - příběh silné ženy Gert Boyle
Počátky značky Columbia sahají do roku 1937, kdy Gert Boyle (6. 3. 1924 – 3. 11. 2019) společně se svou rodinou imigruje z nacistického Německa do amerického Portlandu. Otec Gerty, Paul Lamfrom, kupuje firmu na výrobu klobouků a rozjíždí malý rodinný byznys Columbia Hat Company. Jméno získala podle blízké řeky Columbia. Zde přichází do života Gerty její osudový muž Neal, který se po otcově smrti stává hlavou podniku.
Firma prosperuje, ale nedůvěra v dodavatele vede rodinu k výrobě vlastních produktů. V roce 1960 tak vzniká Columbia Sportswear a na svět se dostávají první sportovní bundy a kalhoty. Podnikání není vždy procházka růžovou zahradou a jinak to nebylo ani v případě Gert a jejího manžela. Nebránili se inovacím a chtěli neustále růst, ale chyběly jim finance.
V roce 1970 navíc postihuje Gert tragická událost. Její manžel Neal umírá na infarkt a ona čelí životnímu rozhodnutí. Má podnik prodat?
Naštěstí se tak nestalo a Gert Boyle zůstala ve vedení firmy dlouhých 50 let.
Důležité milníky v historii Columbie
Už v 1986 roce byla uvedena na trh první Bugaboo™ parka, která vyvolala revoluci v lyžařském oblékání. Prodává se dodnes s těmi nejlepšími Columbia technologiemi.
Jedním z poznávacích znaků Columbie je Omni-Heat™. Oblečení a obuv s touto revoluční technologii se začalo objevovat v roce 2010. Tisíce stříbrných teček najdete na vnitřní straně bund, kalhot, spodních vrstev a bot. Ty pomáhají regulovat teplotu tím, že odráží a zachycují vygenerované tělesné teplo a současně odvádí přebytečnou vlhkost. O 8 let později dostala Omni-Heat™ technologie nejnovější 3D verzi s vylepšenou schopností zachování tělesné teploty 37 °C.
Produkty s technologií Omni-Heat:
V roce 2014 se Columbia stává hrdým sponzorem amerického, kanadského a ruského freestylového lyžařského týmu na olympijských hrách v Sochi.
V roce 2016 je uvedena na trh také první nepromokavá OutDry bunda. Tato jedinečná membránová technologie, kdy je membrána zalaminovaná přímo na svrchní vrstvu, vznikla v Itálii v roce 2000 ve firmě OutDry Technologies, kterou o 10 let později Columbia kupuje.
Více o technologiích Columbia se dočtete v zde: OUTDRY, OMNI-WICK a OMNI-HEAT nejsou jen náhodná slova, ale technologie značky Columbia. Jak se v nich hezky česky vyznat?
Columbia dnes
Columbia již dávno není malým rodinným podnikem s lokální výrobou. Rozšířila se do 72 zemí a vlastní 129 obchodů. Podle loňských statistik je to 6. největší konkurent firmy Nike, před značkami jako jsou Reebook nebo Asics. Pokud jsme akciovými nadšenci, akcie Columbie jsou obchodovány dokonce i na burze.
Columbia propojuje aktivní lidi s jejich vášněmi. Péče o zákazníka je na prvním místě, což se odráží i v logu společnosti.
,,Je to perfektní, teď to udělejme lépe”
Tento citát obdivuhodné ženy Gerty Boyle inspiruje všechny nynější zaměstnance Columbie k neustálým inovacím a tvrdé práci. Výsledkem jsou outdoorové produkty, které se rozhodně vyplatí pořídit.
Další články ze světa sportovního vybavení:
Recenze: Tenisky UYN NATURE TUNE z recyklovaných plastů teď nosím skoro každý den! Čím mě okouzlily?
Boty UYN kombinují zdánlivě nekombinovatelné: flexibilitu se stabilitou a pocit přírody i na asfaltu. To vše je možné díky novému ekologickému výrobnímu přístupu vyvinutému v Itálii. Veronika Wisiorková, která se téměř nezastaví a je velkou milovnicí fitka, hor i procházek jako takových, je pro nás otestovala na vlastní kůži (na noze).
Přehledně: Salomon představuje kolekci bot podzim/zima! Co si pro nás připravil za novinky?
Salomon novinky z kolekce podzim/zima 2021 jsou tady! Podívejte se, co nového je ve světě běhu a outdooru. Přehledně a jasně.
Recenze: Sportovní oblečení Columbia se hodí pro městské parádnice s duší horalek
Americká značka Columbia se nenechává unést módními trendy, ale pracuje s funkčností materiálů a pohodlím. Veronika Wisiorková, jakožto univerzální sportovec, některé kousky vyzkoušela na vlastní kůži jak v každodenním pracovním životě, tak při svých sportovních výkonech a má k nim rozhodně co říct.